طرز پخت کیک بالی ترد

//طرز پخت کیک بالی ترد

طرز پخت کیک بالی ترد

کیک‌ها یکی از خوشمزه‌ترین خوراکی‌ها هستند که طرفداران زیادی هم دارند. اگر به دنبال یک کیک لذیذ و کم‌نظیر هستید، باید کیک بالی اندونزی را امتحان کنید. برای یادگیری طرز پخت کیک بالی ترد با ما تا انتهای این مطلب از وب‌سایت کیک تی اس همراه باشید.

طرز پخت کیک بالی ترد

کیک بالی اندونزی

کیک بالی یک کیک خوشمزه و لذیذ است که برای اولین بار توسط قنادان کشور اندونزی‌ طبخ شد و آن‌ها دستور پخت این کیک را ارائه دادند. همان‌طور که می‌دانید در کشور اندونزی مسلمانان زیادی وجود دارند و در دین آن‌ها روزه گرفتن در ماه رمضان مرسوم است. باید بدانید در اندونزی این کیک معروف به‌عنوان پذیرایی بعد از افطار سرو می‌شود. همچنین آن‌ها از این کیک خوشمزه به‌عنوان یکی از مهم‌ترین میان وعده‌های خود استفاده می‌کنند.

چرا باید طرز پخت کیک بالی ترد را بیاموزیم؟

شما می‌توانید این کیک خوشمزه را به‌عنوان عصرانه میل نمایید.

  • اگر می‌خواهید یک مهمانی کوچک و دوستانه برگزار کنید، می‌توانید با قرار دادن این کیک در کنار نوشیدنی‌ها، از مهمانان خود پذیرایی کنید.
  • با یادگیری طرز پخت کیک بالی ترد شما نه‌تنها یک خانم خانه‌دار بلکه یک آشپز بین‌المللی هم به نظر می‌رسید چراکه دستور پخت این کیک متعلق به فرهنگ غذایی کشور اندونزی می‌باشد.
  • با تزییناتی که روی این کیک انجام می‌دهید می‌توانید آن را تبدیل به یک کیک خوشمزه‌ی تولد نمایید و افراد خانواده خود را خوشحال کنید.
  • هم‌چنین اگر می‌خواهید قلب دوستان صمیمی خود را به دست آورید، می‌توانید با پخت کیک بالی ترد و هدیه دادن آن، این حس خوب را تجربه نمایید.
  • ناگفته نماند، این کیک لذیذ و مقوی می‌تواند یک چاشت عالی برای فرزندان شما در مدرسه یا مهدکودک باشد.

طرز پخت کیک بالی ترد

آموزش طرز پخت کیک بالی ترد

مواد لازم برای پخت کیک بالی ترد

  1.  آرد الک شده یا آسیاب شده نرم: ۲ فنجان یا ۲۳۵ گرم
  2.  بیکینگ‌پودر: ½ قاشق چای‌خوری
  3. جوز هندی تازه رنده شده: ۱ قاشق چای‌خوری
  4. دارچین پودر شده: ۴ قاشق چای‌خوری
  5. کره ذوب نشده: ۳۴۰ گرم
  6. شکر: ۳۷۰ گرم
  7. تخم‌مرغ سایز بزرگ: ۴ عدد
  8. عصاره وانیل: ۲ قاشق چای‌خوری
  9. شکر پودر: شکر پودر
  10. نمک: کمی

طرز پخت کیک بالی ترد

دستور پخت کیک بالی ترد

برای پخت کیک بالی ترد ابتدا باید یک قفسه را در وسط فر گذاشته و دمای آن را روی ۱۶۵ درجه سانتی‌گراد، قرار دهید. سپس یک ماهی‌تابه را برداشته و آن را چرب کنید. آرد الک شده را به همراه پودر بیکینگ‌پودر، جوز هندی، میخک، دارچین و نمک داخل یک کاسه بریزید و آن‌ها را خوب باهم قاطی کنید. در یک کاسه دیگر، با استفاده از میکسر برقی با سرعت بالا، کره را خوب هم زده تا نرم و یکدست شود. می‌توانید این کار را با همزن برقی و یا یک همزن دستی انجام دهید. پس از ۱ دقیقه به‌تدریج شکر را به ترکیب قبلی اضافه نموده و آن‌قدر هم بزنید تا مخلوطی کم‌رنگ به دست بیاید. حالا نوبت تخم‌مرغ‌هاست. تخم‌مرغ‌ها را در ظرفی جدا شکسته و آن‌ها را خوب هم بزنید.
زمان هم زدن شما با همزن برقی بین ۲ تا ۳ دقیقه و با همزن دستی باید بین ۵ تا ۶ دقیقه باید باشد. آرد را به‌تدریج به کره بیفزایید و با سرعت بالا آن‌ها را باهم مخلوط کنید. این کار را می‌توانید با استفاده از یک همزن دستی یا چوبی انجام دهید. زرده تخم‌مرغ و وانیل را اضافه نموده و همچنان ادامه دهید تا خوب مخلوط شوند. خمیر را در ظرف ریخته و سطح آن را صاف کنید. در ادامه طرز پخت کیک بالی ترد باید ظرف را روی قفسه وسط فر قرار داده و بعد از ۴۵ دقیقه آن را چک نمایید. بعد از گذشت این زمان ظرف را از فر خارج نموده و بگذارید کیک به مدت ۱۰ دقیقه خنک شود.
همچنین می‌توانید از یک چاقو نازک، برای بلند کردن لایه زیری کیک کمک بگیرید. اگر دیدید به‌راحتی کیک از ظرف جدا می‌شود آن درون ظرف موردعلاقه خود برای سرو، برعکس کنید. در انتها این کیک لذیذ را با شکلات و مواد دیگر تزیین نمایید. برای این کار می‌توانید از کرم شکلاتی، توت‌فرنگی، آناناس، آلبالو و … استفاده نمایید.

طرز پخت کیک بالی ترد

کیک هزار لایه اندونزیایی؛ یکی دیگر از کیک‌های پیشنهادی کیک تی اس

مواد لازم برای تهیه کیک هزار لایه اندونزیایی

 کره نرم: ۴۰۰ گرم
 آرد ساده: ۱۲۰ گرم
 بیکینگ‌پودر: نصف قاشق چای‌خوری
 ادویه کیک و شیرینی: ۲ قاشق چای‌خوری
 سفیده تخم‌مرغ: ۶ عدد
 نصف ق چ وانیل شکری
 شکر نرم: ۲۵۰ گرم
 زرده تخم‌مرغ: ۱۵ عدد

طرز پخت کیک بالی ترد

طرز تهیه کیک هزار لایه اندونزیایی

وانیل و سفیده‌ها را با همزن بزنید. کم‌کم شکر را اضافه کنید و هم بزنید تا پف کند. زرده ها را جداگانه یک‌به‌یک با همزن بزنید و سپس کره را اضافه کرده و هم بزنید. اکنون آرد و بیکینگ‌پودر و ادویه را باهم مخلوط نموده و سفیده‌ها و زرده‌ها را مخلوط و آرد را اضافه کرده و آن‌ها را هم بزنید. یک قالب را برداشته و آن را کاملاً چرب نمایید. گریل بالای فر را روشن نموده و کمی قالب را گرم کنید سپس مایه کیک را به چند قسمت تقسیم نموده و قسمت اول را داخل قالب بریزید و صاف کنید. در ادامه آن را داخل فر قرار دهید. باید به کیک زمان بدهید تا خود را بگیرد و به‌اندازه کافی طلایی شود.

طرز پخت کیک بالی ترد
حالا قالب را خارج کرده و با قلم‌موی نرم کره ذوب‌شده روی آن بمالید و بعد یک قسمت دیگر را روی آن بخش طلایی بریزید. نیاز نیست صبر کنید تا ظرف خنک شود. دوباره یک لایه از مایه را روی آن ریخته و صاف کنید. آن را درون فر قرار داده و اجازه دهید با گریل پنج دقیقه طلایی شود. قسمت بعدی را مجدداً ریخته و صاف‌کرده و داخل فر قرار دهید. بین هر لایه گریل شده باید برس کره ذوب‌شده را تمدید کنید چراکه به کیفیت کیک ما کمک می‌کند. در انتها روی کیک را با فویل بپوشانید و درجه فر را روی ۱۸۰ قرار دهید و حدود پنج تا ده دقیقه به آن زمان بدهید تا کیک کاملاً مغزپخت شود.
اگر کاغذ مومی استفاده می‌کنید آن را در کف قالب بیندازید و نباید در اطراف کیک کاغذ باشد. فاصله رویه خمیر کیک با شعله گریل حداقل ۱۵ سانتیمتر باید باشد و مراقب باشید زیاد تیره نشود. کیک روز بعد طعم بهتری خواهد داشت و لایه‌ها کاملاً دیده خواهند شد.

سخن پایانی

در این مطلب سعی کردیم تا به شما بهترین روش طرز پخت کیک بالی ترد و کیک هزار لایه اندونزیایی را آموزش دهیم. شما می‌توانید برای خرید انواع کیک و شیرینی‌ های مورد علاقه خود به وب‌سایت کیک تی اس سری بزنید و در کمترین زمان ممکن به صورت آنلاین شیرینی‌ها و کیک‌های مورد نیاز برای جشن‌هایتان را سفارش دهید.

توسط |1398-11-13T09:34:04+03:30بهمن 13ام, 1398|دسته بندی ها: دستور پخت|برچسب ها: , |0 دیدگاه

درباره نویسنده:

پیام بگذارید