طرز تهیه کیک عسلی هشت لایه روسی

//طرز تهیه کیک عسلی هشت لایه روسی

طرز تهیه کیک عسلی هشت لایه روسی

این طعم کیک‌ها و شیرینی‌ها است که آن‌ها را در ذهن‌ها ماندگار می‌کند، هرچقدر کیک خوشمزه‌تر و لذیذتر باشد، علاقه ما نیز به آن بیشتر می‌شود. کیک‌ها انواع مختلفی دارند و هرکدام از آن‌ها دارای تاریخچه مربوط به خود هستند. از همین رو می‌توان گفت کیک‌های مخصوص هر کشور نشان‌دهنده فرهنگ و یادآور یک اتفاق مهم هستند. کیک عسلی هشت لایه روسی نیز ازجمله کیک‌هایی است که علاوه بر خوشمزگی می‌تواند خاطرات خوبی را در ذهن شما ثبت کند. در ادامه با ما همراه باشید تا طرز تهیه کیک عسلی هشت لایه روسی را به شما آموزش دهیم.

طرز تهیه کیک عسلی هشت لایه روسی

چرا باید طرز تهیه کیک عسلی هشت لایه روسی را بیاموزیم؟

  • می‌توانیم از این کیک خوشمزه برای پذیرایی مهمان‌ها استفاده نماییم.
  • این کیک خوشمزه می‌تواند یک سورپرایز عالی برای سالگرد ازدواج شما باشد.
  • هم‌چنین این کیک می‌تواند به‌عنوان کیک تولد هم بر سر میز قرار بگیرد.
  • با یادگرفتن طرز تهیه کیک عسلی هشت لایه روسی، شما یک خانم یا آقای باسلیقه و هنرمند به نظر می‌رسید و می‌توانید با آماده کردن این کیک، هنر خود را در جمع‌های دوستانه به نمایش بگذارید.
  • کیک هشت لایه روسی می‌تواند یک میان وعده عالی برای فرزند شما باشد.


طرز تهیه کیک عسلی هشت لایه روسی

کیک عسلی هشت لایه روسی ‌یکی از خوشمزه‌ترین کیک‌هایی است که می‌توانید برای میان وعده و به‌عنوان دسر سرو کنید. کیک عسلی همان‌طور که از نامش پیداست از هشت لایه تشکیل‌شده و لایه‌های این کیک شبیه بیسکوییت هستند. در بین لایه‌های این کیک لذیذ می‌توان از کرم‌های دلخواه استفاده نمود. کرم‌های پیشنهادی ما برای این کیک کرم کاستارد، کرم شیر عسلی و یا کرم خامه است. برای تهیه کیک عسلی هشت لایه روسی باید چند مرحله را پشت سر بگذارید پس بهتر است یک روز را به پخت این کیک خوشمزه اختصاص بدهید.

۱- مرحله‌ی تهیه کرم شیر عسلی

مواد لازم برای تهیه کرم شیر عسلی عبارت‌اند از:

• شیر عسل: ۸۰۰ گرم شیر عسلی
• برش‌های بزرگ کره: ۳۰۰ گرم

ظرفی را برداشته و شیر عسل را درون آن می‌ریزیم سپس به آن زمان می‌دهیم تا خوب غلیظ شود این زمان ممکن است بین یک یا دو ساعت طول بکشد. در مرحله بعدی کره را در ظرفی ریخته و آن‌قدر هم می‌زنیم تا کف کند. سپس شیر عسل غلیظ شده را به آن می‌افزاییم و هم می‌زنیم تا مخلوطی یکدست را به دست بیاوریم. برای ساعاتی این مخلوط را در یخچال قرار می‌دهیم. دقت داشته باشید هرچقدر این مخلوط بیشتر در یخچال بماند کیک بهتری را خواهیم داشت.


۲- طرز تهیه خمیر بیسکوییت

مواد لازم برای تهیه خمیر عبارت‌اند از:
• تخم‌مرغ: ۳ عدد
• کره: ۱۰۰ گرم
• جوش‌شیرین: ۱ قاشق غذاخوری
• آرد: ۲ لیوان
• شکر: نصف لیوان
• عسل: ۳ قاشق غذاخوری

  1. در ابتدا نیاز به دو ظرف داریم، یک ظرف پیرکس و یک ظرف فلزی. تخم‌مرغ‌ها را درون ظرف پیرکس شکسته و شکر را به آن اضافه می‌کنیم. سپس این دو تا هم می‌زنیم تا کامل باهم مخلوط شود. بعدازاین مرحله عسل و کره را به محتویات داخل پیرکس اضافه نموده و آن‌ها را باهم مخلوط می‌کنیم. قابلمه یا ظرف فلزی که انتخاب کرده‌ایم را بر روی حرارت گاز قرار می‌دهیم و در داخل آن به‌اندازه نیاز آب می‌ریزیم. اندازه نیاز را چگونه مشخص می‌کنیم؟ آب باید تا نصفه ظرف پیرکس باشد.
  2. در ادامه به آب زمان می‌دهیم تا بجوشد و آن را در همان دمای جوش نگه می‌داریم. کاسه پیرکس را روی قابلمه‌ی در حال جوش قرار می‌دهیم. دقت کنید که کاسه با آب جوش در تماس نباشد. پس از گذشت ۵ دقیقه به‌وسیله قاشق یا همزن دستی مخلوط را هم می‌زنیم تا محتویات به‌اندازه کافی باهم مخلوط گردند.
  3. در این مرحله از طرز تهیه کیک عسلی هشت لایه روسی، جوش‌شیرین را به آن می‌افزاییم و بی‌وقفه آن را هم می‌زنیم تا بپزد. به این معنی که این مواد باید روی بخارآب جوش بپزد و در آخر حجم مخلوط شما باید زیاد و رنگ آن سفید شده باشد.
  4. آرد را به ‌تدریج به موادمان اضافه می‌کنیم و در طی این کار با یک قاشق یا همزن دستی مواد را هم می‌زنیم تا خمیری یکدست به دست بیاوریم. سعی کنید خمیر شما چسبناک باشد، پس در اضافه کردن آرد باید دقت کنید که نه کم باشد و نه زیاد. البته بهتر است آرد ریختن را تا زمانی ادامه دهید که حس می‌کنید خمیر شما متمایل به سمت شلی است چراکه پس از سرد شدن مواد شما سفت‌تر خواهد شد.

۳- طرز پخت لایه‌های بیسکوییتی

برای پختن لایه‌ها باید از فر کمک بگیرید. برای شروع دمای فر را روی ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد قرار داده و سینی مخصوص فر را باکمی روغن چرب نمایید. برای ادامه کار دست‌های خود را آردی نموده تا خمیر به دست شما نچسبد. سپس خمیرها را به‌صورت توپی درآورده و در وسط سینی می‌چینیم. حالا باید خمیرهای دایره‌ای شکل را با انگشتان خود مسطح نماییم. در این قسمت مراقب باشید لایه‌های خمیر شکاف برندارد و یا سوراخی در آن‌ها ایجاد شود. اگر در خمیر شما شکافی ایجاد شد باید حتماً آن شکاف را با یک‌تکه خمیر دیگر رفع کنید.
البته باید بدانید در این مرحله از طرز تهیه کیک عسلی هشت لایه روسی می‌توانید با ابتکار عمل و سلیقه خود، شکل بیسکوییت‌ها را به‌دلخواه خود دربیاورید. این اشکال می‌تواند مستطیل و یا مربع باشد. زمان برای پخت بیسکوییت‌ها معمولاً بین ۴ تا ۵ دقیقه است. باید بگذارید بیسکوییت‌های شما به رنگ طلایی دربیاید. پس از پخته شدن بیسکوییت‌ها آن‌ها را از سینی جدا نموده و در یک ظرف دیگر قرار دهید تا خنک شوند.


۴- روی‌هم قرار دادن لایه‌های کیک

ابتدا روی یک بیسکوییت را با کرم شیر عسلی که از قبل آماده نموده‌ایم، می‌پوشانیم و بعد ازآن بیسکوییت دیگر را روی لایه قبلی قرار داده و به این کار ادامه می‌دهیم. بیسکوییت‌هایی که شکل درستی ندارند و اضافه هستند را باید آسیاب نموده و این بیسکوییت‌ها آرد شده را روی لایه‌ها بپاشید. برای تزیین هم می‌توانید از پودر گردو و یا پسته استفاده نمایید. برای نرم شدن این کیک خوشمزه باید نصف روز به آن زمان بدهید. لازم نیست حتماً کیک را درون یخچال قرار دهید شما می‌توانید آن را در دمای اتاق قرار داده و پس از گذشت نصف روز یا ۷ ساعت آن را میل نمایید.

اگر از طرز تهیه کیک عسلی هشت لایه روسی راضی بودید لطفا نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما به اشتراک بگذارید.

توسط |1398-10-26T11:06:29+03:30دی 26ام, 1398|دسته بندی ها: دستور پخت|برچسب ها: , |0 دیدگاه

درباره نویسنده:

پیام بگذارید